Com utilitzar Infermera virtual en una empresa d’activitats saludables
3 de juny de2014
Ester Corrales Baz, infermera amb més de 20 anys d’experiència en l’àmbit assistencial i de la gestió és actualment directora de l’empresa d’activitats lúdiques de promoció de la salut a la natura Rural Salut i coneix i utilitza el portal Infermera virtual des dels seus inicis. L’any 2000 quan era responsable infermera del Servei de Cures Pal·liatives a l’Institut Català d’Oncologia (ICO) va col·laborar juntament amb d’altres infermeres com a generadora de coneixements per aquest portal de salut del COIB.
De fet, durant el seu període com a directora infermera de l’ICO va participar activament en el conveni entre l’ICO, el Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona i Infermera virtual.
Des de maig de 2013, Ester Corrales Baz dirigeix Rural Salut, la seva pròpia empresa, a través de la qual dissenya i realitza activitats lúdiques de promoció de la salut a la natura. Rural Salut i Infermera virtual disposen d’un acord de col·laboració en funció del qual Rural Salut crea i dissenya les seves activitats saludables a partir dels coneixements que aporta Infermera virtual.
Algunes d’aquestes aplicacions practiques es poden observar en diverses activitats de Rural Salut, com l’ús de les Fitxes de les Activitats de la Vida Diària o la Fitxa de la Infància per realitzar tallers de primers auxilis per a nens, la Fitxa del cáncer per impartir un curs a persones amb aquesta malaltia o els continguts relacionats amb higiene postural per a tallers de ganxet, dibuix de caricatures i alimentació saludable i creativa.
Rural Salut també utilitza contingut Sobre la Cerca Fiable d’Informació a Internet per impartir el taller de continguts de salut online i la Fitxa d’Activitat Física per desenvolupar el taller d’iniciació o perfeccionament de la técnica de marxa nórdica.
En definitiva, Ester Corrales Baz utilitza en totes les seves activitats al capdavant de la seva empresa les informacions i coneixements que ofereix el projecte Infermera virtual, al considerar-lo un referent en l’ús de les noves tecnologies per a la divulgació i promoció de la salut, de manera pràctica, professional i innovadora.