FacebookTwitterLinkedInGoogleEnviar...PinterestWhatsapp
1 de desembre de 2014
    Fotoweb.JPGCom gestionem el nostre temps en l'àmbit laboral i personal? Les interrupcions a la feina, però també la mala gestió de les emocions, el propi desordre i no saber negociar i aprendre a dir 'no' són obstacles interns que ens sabotegen i ens impedeixen gestionar el nostre temps.

    Aquestes són algunes de les conclusions que s’han posat en evidència en el marc del V Espai Trobada organitzat per la Vocalia de Salut Mental del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona que es va celebrar el passat 24 de novembre, amb el lema ‘El temps... El vols veure passar o el vols viure?’, amb l’assistència de més d’un centenar de persones.

    A través de diverses dinàmiques, reflexions participades i experiències, la coach i infermera Marta Sierra va analitzar els obstacles que ens impedeixen viure plenament la vida personal i laboral. “Els anomenats lladres del temps són externs, per exemple rebre continuades interrupcions o participar en reunions inefectives, però també internes, és a dir que depenen d’un mateix”, segons Sierra.
     
    Les inseguretats i els dubtes a l’hora de decidir, no gestionar bé les nostres emocions, no planificar a mig i llarg termini, no saber delegar, la manca de treball en equip i no saber dir que ‘no’ són alguns d’aquests obstacles interns. “Sovint hem de parar i preguntar-nos si el que estem fent en aquell moment és el que volem viure”, va assegurar Sierra.

    Però com aprendre a gestionar el ‘no’ quan ens encomanen una tasca? Segons Sierra en alguns casos caldrà directament dir ‘no’, però en la majoria d’ocasions haurem de tenir la capacitat per negociar amb l’altra persona, arribant a acords, fixant els timmings i l’entrega d’aquella feina, segons les prioritats i la seva rellevància.
     
    Assignar un temps a cada tasca

    Més enllà d’elaborar llistes de tasques i apuntar-se de manera endreçada les tasques a realitzar, Sierra també aconsella planificar a mig i llarg termini. “Quan planifiques la teva vida –sigui a nivell personal o professional- inverteixes temps en viure i tens espai per a tu. És per això que cal que assignem un temps per cada tasca”.
     
    Una bona gestió de les relacions personals i de les nostres pròpies emocions també són claus que ens ajudaran a organitzar de manera adequada el nostre temps i també a promoure una comunicació positiva, ser assertius i, per tant, saber gestionar el conflicte quan es produeix a la nostra vida personal i també professional.

    Durant la inauguració de l’Espai Trobada en salut mental, el president del COIB, Albert Tort, va explicar que des del Col·legi, a través de sessions com aquesta, “pretenem oferir recursos i instruments que ens han d’ajudar a fer en les millors condicions possibles el que les infermeres sabem fer tan bé: tenir cura de les persones”.