FacebookTwitterLinkedInGoogleEnviar...PinterestWhatsapp
3 d’octubre de 2014
    És experta en l’ús de les TIC i el networking, l’habilitat de fer contactes professionals i mantenir-los. El proper dimarts participarà a Ocup@cc!ó Meeting Point, però abans ens ha contestat unes preguntes per anar obrint boca sobre com fer les coses bé per promocionar-nos com a marca.
     
    Què és la marca personal?
     
    A mi m’agrada definir-la com el conjunt d’elements que reflecteix una persona i/o professional. Tot i que sovint s’associa només a Internet i a les noves tecnologies, m’agrada veure-ho d’una manera més amplia. És, en definitiva, el resultat d’un treball continuat de posicionament a la ment del nostre públic objectiu i, per suposat, ajuda a diferenciar-nos de la competència.
     
    Què és la reputació digital i com la podem controlar?
     
    Podem dir que és tot el que “els altres” diuen de tu. I això inclou tot, és a dir, tant a nivell professional com personal. L’elecció la fa cadascú. Però el que també està clar és que no podem agradar a tothom.
     
    Controlar-la és més difícil ara que abans. És el que té tenir una  porta oberta al món 24x7x365 dies l´any. Jo crec que el més important és saber ‘què es diu’ i desprès establir una estratègia per contrarestar-ho o potenciar-ho encara més.
     
    Què recomanaria a una infermera que vulgui utilitzar Internet per fer nous contactes i que no sap per on començar?
     
    Abans de tot i sobretot, escollir les eines digitals amb les quals vol treballar. Que faci un  important exercici de planificació. Hem de saber integrar la nostra tasca de networking, tant físic com digital, en la nostra activitat diària.
     
    Que pensi amb qui vol fer nous contactes:  empreses, entitats, particulars. I un cop tingui clara aquesta primera llista de “noms”, que comenci a esbrinar per quines eines els pot trobar. Linkedin és fantàstic pel fet que ens permet connectar molt més fàcilment amb persones que abans hagués estat inviable, però no es la única. Malauradament, molta gent encara desconeix la gran potencia laboral que te una eina com Twitter.
     
    Creu que és important organitzar una trobada com l’Ocup@cc!ó Meeting Point per millorar la marca personal de les infermeres?
     
    Les trobades d’actualització-coneixement i, perquè no dir-ho, de networking sempre són importants per actualitzar-se, cosa que en un món canviant és essencial. Tant pel que als coneixements tècnics propis de la professió específica, com per a conèixer els nous mecanismes de potenciació de la imatge professional.
     
    En aquest sentit, l’Ocup@cc!ó Meeting Point del proper dimarts ajudarà moltíssim a mantenir el contacte amb altres companys de la professió, cosa que és la clau del per a fer contactes professionals. No oblidem que en els nostres dies moltes de les noves feines que arriben, circulen per la xarxa de contactes personal. Cal entendre el més aviat possible que el millor networking és el que es fa quan no es necessita.