FacebookTwitterLinkedInGoogleEnviar...PinterestWhatsapp
9 de juny de 2015
    codis_qr_pc.jpgL’àrea de salut mental de l’Hospital Sant Joan de Déu ha incorporat codis QR amb informació pràctica pels professionals sanitaris. Es tracta d’un projecte 2.0 impulsat per les infermeres Ángeles López, Rosó de Lluís i Jordi Mitjà que permet que els professionals d’aquesta àrea puguin accedir a la informació, procediments i protocols de l’hospital d’una forma ràpida i còmoda.
     
    Aquest projecte es basa en la utilització de codis QR, és a dir, informació que està emmagatzemada en una matriu marcada per punts per tal de ser llegida per dispositius mòbils intel·ligents. Així doncs, quan el dispositiu detecta els codis, apareix tota la informació que contenen i que serà d’utilitat pràctica pel professional sanitari.
     
    La bona adaptació del personal de l’àrea de salut mental al nou accés d’informació fa pensar que, tot i que el departament ha sigut el primer en utilitzar aquest mètode, es tracta d’un projecte que es pot aplicar a qualsevol altre àrea, com per exemple a urgències, hospitalització o la UCI (Unitat de Cures Intensives), entre d’altres.
     
    Un dels pioners d’aquest projecte innovador és l’infermer Jordi Mitjà, Tècnic Superior en Documentació Sanitària i en Imatge per al Diagnòstic, Graduat en Infermeria i Màster en Infermeria escolar. Autor d’Enfermería Blog, veu l’aplicació de codis QR una millora tant a nivell informatiu com comunicatiu ja que “des de l’estació clínica, les infermeres poden accedir a protocols o informació rellevant, de manera molt ràpida a través del mòbil”.
     
    La rapidesa i l’accessibilitat a la informació han estat un dels punts claus en l’acceptació d’aquest nou recurs. “Les noves tecnologies han de permetre a les infermeres millorar i ajudar-nos en el nostre dia a dia. En només 10 segons podem accedir a la informació” afirma Rosó de Lluís, col·laboradora del projecte. En la mateixa línia es situa la tercera infermera que ha promogut aquesta iniciativa, Ángeles López, al destacar que “es tracta d’un projecte innovador, de baix cost i que permet dotar a les infermeres d’un nou recurs en el seu treball diari”.
     
    La utilització de codis QR per a fer més accessible la informació ha rebut el reconeixement per part de la Fundació TicSalut.