FacebookTwitterLinkedInGoogleEnviar...PinterestWhatsapp
1 d’abril de 2014
    Assembleaweb.JPGL’assemblea general ordinària del Col·legi ha aprovat per unanimitat els pressupostos per aquest any, la memòria d’activitats, l’estat de comptes i la liquidació de 2013. Les col·legiades i els col·legiats també han donat suport a la creació d’una fundació, amb un pla de finançament aliè al Col·legi, que permetrà obtenir nous ingressos procedents de donacions i endegar i mantenir projectes professionals.

    Durant l’assemblea, que es va celebrar el passat 27 de març, la Junta de Govern va donar a conèixer les línies de treball prioritàries per aquest 2014, entre les quals s’aposta per seguir potenciant l’ús de la Infermera virtual com a eina de treball per a les infermeres, els programes de suport a la recerca, els espais d’actualització en diverses àrees de coneixement infermer o la formació online.

    El president del COIB, Albert Tort, va explicar que malgrat les dificultats actuals, marcades per la crisis econòmica i la situació que viu el col·lectiu infermer, “hem estat a l’alçada del que la societat ens demana, potenciant el nostre rol d’agents i promotors de la salut de les persones” i s’ha apostat per “dir prou als repagaments i defensar la continuïtat d’un sistema públic i equitatiu, universal i de qualitat”.
     
    Tort va indicar que els pressupostos per aquest 2014 del COIB, immers també en una situació de fragilitat econòmica, continuen en la línia d’una “forta contenció de la despesa, mantenint l’esforç iniciat per l’actual Junta de Govern” i “amb la mirada posada per generar nous ingressos aliens a l’entrada de les quotes col·legials”.
     
    La secretària de la Junta de Govern, Eugènia Vila, va donar a conèixer la memòria d’activitats del COIB de l’any passat, en el qual s’ha seguit fent un esforç per incrementar l’oferta col·legial, malgrat “la cronicitat de la crisi que ens envolta”. Durant el darrer any, el COIB ha recuperat el cens que s’havia perdut el 2012, any en el qual no van sortir noves promocions d’infermeres de la universitat per l’aplicació del grau.

    La directora de Programes, Núria Cuxart, i el gerent del COIB, Joan Conesa, van presentar les accions previstes per endegar durant aquest any, en el qual està previst continuar amb l’obertura d’espais per a l’autoregulació professional en aspectes de calat professional i seguint la línia endegada amb la gestió infermera de la demanda.

    La obertura de noves línies de treball per tenir cura de les infermeres amb la creació del programa Ajuda, dirigit a atendre, de manera confidencial, les infermeres víctimes de la violència de gènere, l’impuls del programa Retorn, o la creació d’una assessoria per atendre infermeres portadores de virus d’hepatitis o de VIH són d’altres novetats per aquest any.

    Generació d’efectiu econòmic
     
    Assembleajuntaweb.JPGEnguany l’activitat també vindrà marcada per la posada en marxa d’una nova web corporativa, la millora dels sistemes de comunicacions a la seu del COIB i l’impuls d’una via, ja encetada, per afavorir el patrocinci i mecenatges empresarials, que garanteixi l’entrada de nous ingressos, i l’increment d’arrendaments a l’Espai Pujades.

    Durant aquest any es seguirà aplicant el pla d’austeritat i contenció iniciat l’any 2012, que “aposta per un fort control de la despesa i per seguir garantint la cultura de l’austeritat” en el si de la corporació, va explicar Conesa. També va inisistir en la necessitat de continuar eixugant l’actual deute del COIB - fruit de l’operació de la compra de la seu corporativa realitzada el 2010 - a través d’un estricte seguiment dels proveïdors, de la tria d’alternatives tecnològiques més eficients o de la reducció de consums.

    Els pressupostos per aquest 2014, que van quedar aprovats per un 100% dels vots, preveuen una despesa de 8,2 milions d’euros, segons va explicar la tresorera del COIB, Marta Olivares, que va detallar també el pla de refinanciació, l’evolució dels deutes i les quotes que anualment s’han de pagar per afrontar-los. Igual que en els anys anteriors, la quota col·legial segueix congelada i queda fixada en 232,86 euros anuals.
     
    Creació d’una fundació
     
    En el marc de l’assemblea també es va donar llum verda a la constitució d’una fundació, que com a entitat sense ànim de lucre, permetrà “obtenir recursos econòmics procedents de donacions empresarials, ja que amb aquesta fòrmula aquestes obtenen beneficis fiscals”, va explicar Conesa.

    Aquesta fundació, l’objectiu del qual serà promoure el coneixement infermer i assumir projectes d’interès per a les infermeres catalanes, tindrà un pla de finançament diferenciat absolutament del COIB, que únicament haurà de fer una inversió inicial d’uns 13.000 euros per a la seva constitució formal.
     
    Amb la creació d’aquesta fundació, controlada per la Direcció General de Dret i Entitats Jurídiques del Departament de Justícia de la Generalitat, el COIB s’avança davant dels canvis que es puguin produir per l’aplicació de la Llei de Serveis Professionals, que pot posar en risc la part professinal de les corporacions.
     
    “Cal garantir l’aposta pel model actual i per als projectes professionals que s’ofereixen des del COIB i fer-ho amb la fòrmula jurídica que sigui, en aquest cas a partir d’un instrument com la fundació, que, a més, ens permet trobar noves fòrmules per afavorir fonts d’ingressos que en cap cas depenguin de les col·legiades”, va afegir Cuxart.
     
    Fes clic aquí per accedir a la memòria d'activitats del COIB de 2013.