L’assemblea general extraordinària decidirà la viabilitat del COIB durant 2015
6 de maig de
2015
El passat 25 de març, l’assemblea general ordinària va rebutjar per 83 vots a favor i 100 en contra la proposta de pressupostos per a l’exercici 2015. Tampoc va aprovar la liquidació de l’exercici 2014, per una diferència de 4 vots (92 sí, 96 no) ni el Reglament per l’exercici del dret al vot telemàtic que va ser rebutjat amb un balanç de 83 vots a favor i 88 en contra.
Així doncs, i seguint el que marquen els estatuts col·legials en el seu article 13 punt 6è, les infermeres de Barcelona estan convocades a una nova assemblea general extraordinària, el proper dia 20 de maig a les 17 hores, en primera convocatòria, i a les 17.30, en segona, amb el propòsit de votar una segona proposta de pressupostos.
Aquesta votació hauria de decidir si els comptes previstos per 2015, una eina fonamental per al funcionament dels diferents programes i serveis de la corporació, poden ser aplicats o si en el seu defecte, s’han d’aplicar els aprovats per 2014.
Liquidació pressupostària de 2014
En l’assemblea general extraordinària es tornarà a sotmetre a votació la liquidació del pressupost 2014. Aquest pressupost va ser aprovat per unanimitat en l’assemblea de l’any 2014 i ha estat executat seguint els criteris de contenció de la despesa aplicats als darrers exercicis, generant un resultat positiu de 172.316,67 euros d’ingressos per sobre a les despeses.
En compliment de l’article 70 dels estatuts col·legials, el COIB va sotmetre els seus comptes anuals a una auditoria externa que va emetre la seva opinió de conformitat respecte a la formulació d'aquests comptes i al compliment del marc normatiu d’informació financera en vigor.
D’altra banda, sobre aquesta liquidació, no s’ha presentat cap esmena concreta per part de cap col·legiat de la corporació.
Pressupostos 2015
El proper 20 de maig es presentarà una versió revisada dels pressupostos per 2015, en la que s’ha actualitzat la previsió ingressos a partir de l’execució real als primers 100 dies de l’any. Així mateix, s’orienta cap a la generació de noves fonts de finançament que permetin oferir nous serveis sense impacte econòmic per a les col·legiades
El proper 20 de maig es presentarà una versió revisada dels pressupostos per 2015, en la que s’ha actualitzat la previsió ingressos a partir de l’execució real als primers 100 dies de l’any. Així mateix, s’orienta cap a la generació de noves fonts de finançament que permetin oferir nous serveis sense impacte econòmic per a les col·legiades
Els pressupostos mantenen les polítiques de contenció de la despesa establertes al llarg dels tres exercicis anteriors.
D’altra banda, des de la l’assemblea del 25 de març no s’ha presentat cap esmena concreta per part de cap col·legiat de la corporació.
Les principals novetats del pressupost per l’exercici 2015 respecte al de 2014 són:
• Desenvolupament d’una nova web col·legial.
• Manteniment del preu reduït de les formacions i increment d’edicions de cursos més sol·licitats per les col·legiades.
• Formació d’infermeres portaveu per dur la visió i el coneixement infermer als mitjans de comunicació.
• Campanya comunicativa per a la visualització de la imatge de les infermeres.
• Millora dels ajuts col·legials per a infermeres en situació d’atur, ja sigui continuat o discontinuat.
• Subvenció a Serveis Jurídics i Comptables del COIB per incentivar l’emprenedoria
• Creació de noves assessories professionals i ampliació d’altres com per exemple la de recerca.
• Projecte per incentivar Innovació i Recerca.
• Recuperació dels premis de reconeixement a la professió.
Una part de l’increment previst en els ingressos pressupostats ve donada per l’increment del cens col·legial, que durant 2014 ha confirmat la recuperació que es va iniciar durant 2013 i que, segons les previsions situarà el nombre total de col·legiades en 40.000 cap al final de 2015.
El pressupost 2015 també s’ha vist incrementat significativament per la recent venda de l’antiga seu col·legial situada al carrer d’Alcoi de Barcelona.
Aquesta votació decidirà si els comptes previstos per 2015 poden ser executats o ,si en el seu defecte s’han d’aplicar els aprovats per 2014.
Reglament del vot telemàtic
La no aprovació del Reglament per l’exercici del dret al vot telemàtic, a l’Assemblea Ordinària del passat 25 de març, implica que les infermeres i infermers de Barcelona no podran votar de forma telemàtica en les properes eleccions col·legials del 2015.
Reglament del vot telemàtic
La no aprovació del Reglament per l’exercici del dret al vot telemàtic, a l’Assemblea Ordinària del passat 25 de març, implica que les infermeres i infermers de Barcelona no podran votar de forma telemàtica en les properes eleccions col·legials del 2015.
L’assemblea extraordinària no podrà tornar-se a pronunciar sobre el projecte, donat que després de la seva aprovació pel principal òrgan sobirà del COIB, el reglament hauria de sotmetre’s a la validació de la Direcció General de Dret i Entitats Jurídiques del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya.
Aquest tràmit podria dilatar-se fins a dos mesos i, per tant, la resolució del Departament de Justícia no arribaria abans de que la Junta de Govern decretés la data per a la convocatòria d’eleccions.
Aquest tràmit podria dilatar-se fins a dos mesos i, per tant, la resolució del Departament de Justícia no arribaria abans de que la Junta de Govern decretés la data per a la convocatòria d’eleccions.
En conclusió, el vot telemàtic resta pendent d’aprovació i no serà d’aplicació per les properes eleccions del COIB.
Aquesta iniciativa es va endegar en compliment de la Llei de l’exercici de les professions titulades i dels col·legis professionals i seguint els propis estatuts de la corporació dins del marc de compliment del deure de promoure unes eleccions participatives, segures, transparents, accessibles i eficients.
L’aplicació d’aquest sistema hagués fet que votar fos més compatible amb els torns de treball i les càrregues familiars de les prop de 40.000 col·legiades i col·legiats. A més, hagués ajudat a que la distància geogràfica de les més de 20.000 col·legiades residents fora del Barcelonès no fos un impediment per a l’exercici del dret a vot.
El reglament i la seva memòria justificativa exposats a aprovació el passat 25 de març són producte d’un extens procés, que segons els requisits legals va comptar amb un període d’exposició pública i recollida d’esmenes, que va romandre obert des del 18 de febrer al 18 de març de 2015.
Durant aquest procés es van presentar dues esmenes (esmena 1) (esmena 2) que van ser degudament contestades (resposta 1) (resposta 2) en els temps i forma que preveu la regulació vigent.
La formulació del reglament va ser avalada per l’opinió dels serveis jurídics del COIB i per dos informes d’experts independents: l'infome del senyor Nacho Alamillo i l'informe del senyor Jordi Barrat, que van confirmar que el projecte aporta la seguretat jurídica i tecnològica necessàries per garantir la unicitat i confidencialitat del vot.
Aquest projecte ja va ser referenciat en l’assemblea de l’any 2014 com a objectiu a desenvolupar al llarg de l’any, i va ser novament exposat pel gerent del COIB Joan Conesa a l’assemblea del passat 25 de març.
Per l’execució d’aquest projecte es va escollir Scytl, per ser la companyia líder en el sector i perquè el sistema proposat per la companyia salvaguarda totes les garanties tècniques, legals i organitzatives.
Per l’execució d’aquest projecte es va escollir Scytl, per ser la companyia líder en el sector i perquè el sistema proposat per la companyia salvaguarda totes les garanties tècniques, legals i organitzatives.