FacebookTwitterLinkedInGoogleEnviar...PinterestWhatsapp
28 de novembre de 2012
    Com podem gestionar el temps a la feina quan ens enfrontem amb una gran càrrega de tasques i moltes persones a qui atendre? Què fer quan hi ha gent que requereix més temps de cura i d’acompanyament? Aquestes són algunes dGestió del tempse les preguntes que Antoni Valls, formador en habilitats personals i de direcció de Human Sucess®, ha intentat respondre en la darrera sessió del Cicle d’Actualització per a Llevadores del COIB. 
     
    Durant la xerrada, organitzada per la Vocalia de Llevadores el passat 12 de novembre, Valls va desgranar algunes de les claus per aprendre a gestionar bé el temps a la feina i també a nivell personal, tenint en compte les condicions amb les quals treballa la infermera i la llevadora, que sovint té poc temps per atendre moltes persones.
     
    Per intentar prioritzar la feina i fer-la de la manera més eficient possible, Valls va defensar la necessitat de saber diferenciar entre el que és urgent i el que és important. “Molt sovint, a la feina gestionem temes que es presenten com a urgents i importants, quan solament són aparentment urgents –ja que no són importants”, va destacar. Entenent sempre que activitats importants, són aquelles que aporten valor -són útils-, i són coherents amb l’objectiu perseguit.
     
    En alguns casos, ens enfrontem amb persones que a la feina pressionen perquè realitzem tasques que se suposa que són urgents i importants, quan en realitat ens reclamen per qüestions intranscendents, com són moltes interrupcions, reunions poc productives, activitats socials d’excessiva duració o realització d’informes que després ningú llegeix.
     
    Però, com enfrontar-nos amb aquests “lladres del temps”, en paraules d’Antoni Valls?

    “Per evitar perdre el temps cal aprendre a dir ‘no’. Sovint som massa permissius en donar entrada a activitats trivials que impedeixen centrar-te en els aspectes clau de la feina”, va explicar aquest expert. Considera que “no podem acceptar qualsevol sol·licitud de manera indiscriminada, sense considerar abans si està alineada o no amb el meu objectiu laboral”.
     
    Per tal d’afrontar totes aquestes sol·licituds, proposa delegar l’activitat, filtrar-la, programar-la, reubicar-la, gestionar i administrar les tasques amb efectivitat –és a dir, cercant el màxim resultat amb el mínim esforç-. També és clau tenir temps per pensar, planificar i programar, aspectes que, segons aquest expert, no es valoren prou a les empreses, i que són els que veritablement permeten guanyar temps. “Sovint tenim la idea que treballar és actuar, i pensar ens fa por; però si pensem, reflexionem i analitzem, trobarem fórmules per guanyar temps”, va advertir.
     
    “El professional efectiu és el professional reflexiu, que és proactiu, es posa objectius i gestiona el seu temps”, va explicar Valls, que aposta per aplicar una estratègia que consisteix en centrar-nos i identificar aquelles activitats o accions que ens ajuden a avançar, i a arribar abans i millor a assolir els nostres objectius, en detriment d’aquelles activitats o accions que aporten poc o res.
     
    A nivell d’interacció amb el client i els companys, el que ens fa guanyar temps és l’empatia i l’assertivitat, la recerca de la satisfacció mútua i la generació de sinèrgies amb els altres. Tot això fa que puguem mantenir unes relacions mes fluides amb la resta i, per tant, ajuda també a racionalitzar l’ús del temps i a fer la nostra feina de manera més eficient.
     
    En el cas de trobar-se en situació de patir una gran sobrecàrrega de treball, Valls recomana aplicar tècniques de gestió de l’estrès, basades en tenir cura de les dimensions física, mental, emocional i espiritual de la persona, que és imprescindible viure amb harmonia. Acceptar-te un mateix, la incertesa, no preocupar-se de coses que encara no han passat, no confondre una mala experiència amb un fracàs i tenir cura d’un mateix, són alguns ingredients essencials per afrontar l’estrès.