FacebookTwitterLinkedInGoogleEnviar...PinterestWhatsapp
4 de novembre de 2014
    AIFICC_guia
    Escoltar en silenci i amb empatia, mantenir una actitud calmada i sense preses són algunes de les indicacions d’aquesta guia elaborada per l’Associació d’Infermeria Familiar i Comunitària de Catalunya (AIFIIC). El díptic que vol ajudar a les infermeres a aplicar l’escolta activa i comunicar-se de manera més eficient amb els usuaris.  

    I és que segons el text, que es pot descarregar a la pàgina de l’associació, el més important quan s’escolta algú és la qualitat de l’escolta. No per dedicar-hi més temps ho farem millor. Uns pocs minuts poden servir per establir una relació de confiança que i respecte per poder donar una atenció més ajustada a les necessitats de cadascú.

    La guia proposa diverses situacions tipus per suggerir estratègies comunicatives amb les persones ateses. Així, tracta casos en els que l’usuari nega la seva malaltia o aquells en els que hi ha una manca d’adherència a un tractament.
     
    En aquest segon tipus de situacions, la recomanació dels experts es centrar-se en la situació personal de l’usuari i evitar jutjar o renyar. Cal en canvi, demanar-li la opinió sobre el tractament i com aquest i la malaltia l’afecten el seu dia a dia, per tal de trobar estratègies millors per fer front a la seva situació de salut.
     
    Pots consultar la guia fent clic aquí.