A través d’una carta enviada al Defensor del Espectador de Radio Televisión Española (RTVE), el Col·legi ha demanat a la televisió pública explicacions i una disculpa pel fragment del programa “Hospital Valle Norte” emès el passat 4 de febrer on titlla de 'ñapa' la feina del col·lectiu d’infermeres i infermers.
El COIB ha enviat una carta al Defensor de l’Espectador de RTVE, Ángel Nodal, exposant els fets i els diferents criteris d’autorregulació de l’ens públic que es consideren vulnerats en l’emissió, la nit del 4 de febrer, del programa “Hospital Valle Norte” en el qual en un diàleg entre dos personatges que s’identifiquen com a metges cirurgians residents pronuncien la frase: «Nos pasamos el día haciendo ñapas. No somos enfermeros. Somos médicos y debemos ayudar a quien lo necesita».
A la carta, s’exposa que tot i tractar-se d’un programa d’entreteniment, «no es pot tolerar que un cop més es menyspreï la professió infermera i s’insulti al col·lectiu amb total permissivitat».
A l’escrit, a més a més d’aclarir que la Infermeria és una professió amb formació universitària, que es forma, fa recerca i treballa en equips multidisciplinaris contribuint a avançar en el benestar de les persones, es fa èmfasi en el menyspreu que suposa afirmar que les infermeres es passen el dia fent ‘ñapas’ per tot el col·lectiu, més de 50 mil a Catalunya.
«Als quiròfans treballen milers d’infermeres i infermers altament qualificats que realitzen un treball en equip fonamental», explica la carta, «tant durant les intervencions, com en el procés preoperatori i postoperatori». I aclareix que la infermera és una figura clau per garantir la seguretat i el benestar de les persones intervingudes quirúrgicament i sense la qual no poden funcionar les unitats quirúrgiques. «Respectar la imatge pública d’aquesta professió per evitar el menyspreu de milers d’infermeres és, al nostre entendre, una obligació moral ineludible de qualsevol mitjà de comunicació, especialment greu en el cas d’una televisió pública».
El Defensor de l’Espectador de RTVE, en cas d'admetre la queixa, respon a les queixes admeses en un termini màxim de 30 dies.