30 d’octubre de 2013
    Instagramweb.jpgLa Setmana Gran, la iniciativa del Col·legi per promoure activitats per a l’envelliment saludable dels ciutadans, ha tancat l’edició d’enguany amb 400 visites, ampliant així les xifres de participació d’altres anys. La majoria dels assistents eren veïns, usuaris de centres residencials i de centres de dia del districte de Sant Martí de Barcelona, però també de la resta de la ciutat.

Del dia 21 al 26 d’octubre, els participants, alguns d’ells familiars de persones en situació de dependència, però també infermeres i infermers que durant l’any participen de les activitats del Grup 65 del COIB, van poder assistir a tallers que es van oferir per aprendre a utilitzar l’Instagram o agafar el llapis de mil maneres diferents i realitzar rutes culturals pel Poblenou.

També es van oferir tallers de Tai Txi i els participants van poder descobrir trucs per dur una dieta equilibrada. A la Setmana Gran, els assistents també van poder assistir, de manera gratuïta, en activitats de cinemafòrum, de descoberta de l’òpera i per embellir envelliment.

Aprendre a caminar tenint cura dels peus i de l’equilibri, com descansar millor, treballar la memòria, descobrir els beneficis de la música, de la marxa nòrdica, de l’elaboració de mandales i dels secrets de les plantes medicinals o tenir cura dels nostres mobles. Aquestes van ser d’altres tallers en els quals els assistents a la Setmana Gran van poder participar.

La infermera i organitzadora de la Setmana Gran, Isabel Llimargas, ha fet un molt bon balanç d’aquesta iniciativa, que enguany ha arribat al màxim de participants. “Cada any hem anat creixent, però en aquesta edició hem fet arribar al màxim de persones tot allò que les infermeres podem oferir per promoure l’envelliment saludable”, ha apuntat.

Algunes d’aquestes activitats van ser difoses a través dels espais informatius de Barcelona TV i del programa magazzine de tarda Connexió Barcelona d’aquest mateix canal televisiu, que va connectar en directe amb l’activitat dirigida a aprendre a caminar millor.

trapilloweb.jpgDescobrint la Maternitat d’Elna

La cloenda de la Setmana Gran, que va tenir lloc el passat 26 d’octubre, va comptar amb una conferència a càrrec de la historiadora i escriptora Assumpta Montellà, autora del llibre La maternitat d’Elna, que va donar a conèixer la història d’Elisabeth Eidenbenz, la creadora una maternitat per ajudar a les dones republicanes espanyoles que van ser confinades en camps de concentració francesos.

Montellà, que de viva veu va explicar la història personal i les vivències d’exiliats catalans empesos a marxar a l’exili després de la Guerra Civil espanyola, va explicar de quina manera va descobrir la història d’Eidenbenz i com, amb molta cura, va anar estirant el fil per explicar la aportació que aquesta suïssa, amb el títol de mestre però amb coneixements de primers auxilis, va fer a favor de dones exiliades.

D’altra banda, el president del Col·legi, Albert Tort, durant la presentació de la conferència, va destacar el compromís de la corporació a favor de la recuperació de la memòria històrica. “Aquest és, d’alguna manera o un altre, un acte reivindicatiu, és la nostra aportació a favor de la recuperació de la dignitat de milers de dones i homes, molts anònims, que durant anys difícils van lluitar per mantenir els drets democràtics.

Informació relacionada:

Assumpta Montellà, historiadora: "Segur que a Catalunya hi ha infermeres heroïques com la creadora de la Maternitat d'Elna"