FacebookTwitterLinkedInGoogleEnviar...PinterestWhatsapp
10 de març de 2016
L’assemblea general ordinària del Col·legi ha aprovat per 64 vots a favor i 5 en contra els pressupostos per aquest any. Amb idèntics resultats, ha aprovat la memòria d’activitats i l’estat de comptes. La liquidació de l’exercici 2015 va obtenir el vist i plau de les col·legiades i col·legiats assistents per 64 vots a favor, 5 en contra i una abstenció.
 
Durant l’assemblea, celebrada el passat dia 9 de març, es van presentar les principals línies d’acció del Col·legi per al 2016. Entre elles destaquen especialment la intensificació d’esforços per apropar el col·legi a les col·legiades i millorar l’atenció i els serveis que reben. També destaca la posada en marxa d’un procés participatiu que vol culminar, en dos anys, amb una renovació dels estatuts col·legials.
 
El president del COIB, Albert Tort, va explicar que 2015 ha estat un any especialment dur per a les infermeres, que a la als problemes derivats de la “cronificació de la crisi, han vist afegit l’aprovació del Reial decret que regula la prescripció infermera".
 
En aquest sentit, el COIB ha donat suport i acompanyament a les infermeres posant al seu abast serveis i eines per fer front a la seva praxi diària. Tort va destacar la unitat que la professió està demostrant davant els problemes generats pel Reial Decret i que assegura que ”permet veure com neix un teixit professional efectiu i necessari que és punta de llança per aconseguir els objectius de la professió”.
 
Per la seva banda, la Secretaria de la Junta de Govern Maria Teresa Rubio va donar a conèixer la memòria d’activitats del COIB de l’any passat, en el qual s’ha seguit fent un esforç per incrementar l’oferta col·legial.
 
Rubio va destacar, entre d’altres la creació de nous serveis com COIB Serveis Jurídics i Comptables i l’assessoria per a infermeres sobre l’ús de les tecnologies de la informació en l’àmbit de la salut posada en marxa pel grup ITCOIB.
 
En el repàs de l’estat de comptes de la corporació, la Tresorera Marta Olivares va fer èmfasi en la racionalització de la despesa endegada des de 2011. A dia d’avui aquesta tendència ha representat un estalvi de 1.710.000 euros a la corporació.
 
Aquest fet, sumat a la venda en 2015 de l'antiga seu col·legial i a la liquidació de productes bancaris “innecessaris” com la pòlissa de crèdit, ha permès segons Olivares incrementar sensiblement la tresoreria per primera vegada en els darrers 7 anys, desprès d’utilitzar la seva totalitat a la compra d’aquesta seu al 2009.
 
La directora de Programes, Núria Cuxart, i el gerent del COIB, Joan Conesa, van presentar les accions previstes per endegar durant aquest any, en el qual es confirma l’aposta del COIB per l’apoderament de les infermeres i incentivar la seva implicació en els principals temes professionals.
 
En aquesta línia, Núria Cuxart va destacar el projecte participatiu que s’iniciarà en 2016. “Crearem les condicions i els mecanismes necessaris per a que les col·legiades puguin dir com volen que sigui el seu Col·legi. Aquest procés culminarà amb la renovació dels estatuts col·legials d’aquí dos anys” va dir. 
 
Per la seva banda Joan Conesa va explicar que mentre es du a terme aquest procés participatiu, des de la gerència del COIB es proposarà un canvi organitzatiu per millorar la qualitat de l’atenció a les col·legiades i facilitar l’accés als serveis del COIB.
 
Un dels aspectes que Conesa va destacar d’aquesta reorganització és la figura del gestor únic. “Un assessor que s’assignarà a la col·legiada i que l’acompanyarà per garantir un millor aprofitament dels serveis i un major grau de satisfacció.” 
 
Noves eines per apropar el COIB a les col·legiades

En la línia de millora constant dels serveis i de l’apropament del COIB a les col·legiades es va destacar especialment que durant l’exercici 2016 es posaran en marxa dos nous instruments que han de facilitar el contacte de les infermeres de Barcelona amb el seu Col·legi.

El primer serà la posada en marxa de la renovada web col·legial, prevista per l’estiu de 2016, que implicarà una sèrie de millores tecnològiques orientades a un accés més fàcil i intuïtiu als continguts.

El segon la finestreta única, un sistema que per primer cop permetrà a les col·legiades fer tràmits evitant desplaçaments innecessaris a la seu col·legial. Serà també a través d’aquest dispositiu que es canalitzarà la participació telemàtica en el processos participatius, que a partir d’ara endegui la corporació.