La 3a Setmana Natural escalfa motors
16 de març de
2016
La 3a Setmana Natural del COIB, una de les principals trobades d’infermeres expertes en l’àmbit de les Teràpies Naturals i Complementàries (TNiC) de tota Espanya, està ja escalfant motors per aconseguir un any més esdevenir un èxit de participació.
Entre el 18 i el 22 d’abril, el Col·legi acollirà tallers, xerrades, demostracions i tota mena d’espais per a intercanvi de coneixements i productes. Una iniciativa que compte ja amb el suport de diferents empreses del sector com ara AMA, Nutergia, Soria Natural, ROL o Labcatal, entre d’altres.
Del programa d’enguany, destaca com a novetats l’exposició sobre els 20 anys de la Comissió de TNiC del Col·legi, la ubicació d’un hort urbà, o la possibilitat de presentar els treballs de final de grau versats sobre teràpies naturals en format pòster. Com a iniciativa lúdica i per la proximitat de la festivitat de Sant Jordi, es podran adquirir i conèixer llibres escrits per infermeres.
A més a més, s’acollirà la reunió anual del Grupo Intercolegial de Enfermería en Cuidados Holísticos (CHEE).
Programa de la 3a Setmana Natural
Dilluns 18 d’abril
-
16 a 16.45h. Conferència: Messoteràpia. A càrrec de Núria Sàez.
-
16 a 16.45h. Conferència: Perspectiva Infermera sobre Anatomia Viva i Shiatsu en moviment. A càrrec de Karina Vizcaíno
-
17.15 a 18.15h. Experiència sobre Anatomia Viva i Shiatsu en Moviment. A càrrec de Karina Vizcaíno.
-
18.15 a 19h. Músiques que curen el cos i l'ànima. A càrrec de Lorenzo Amaro.
Dimarts, 19 d’abril
-
10 a 10.30h. Inauguració institucional a càrrec del president del COIB, Albert Tort, i la directora de Programes del COIB, Núria Cuxart.
-
10.30 a 12.30h. Conferència i experiència lúdica: El paper de l'entusiasme a la salut. A càrrec d'Enrique Aguilar i Esteve Amat.
-
10.30 a 11.30h. Classe de Ioga Integral. A càrrec de Maria Sabadell.
-
13 a 14.30h. Sessió de Musicoteràpia de l'Índia. A càrrec de José Miguel Fernández.
Dimecres 20 d’abril
-
10 a 11h. Conferència: Teràpia Neural i Mindfulness. A càrrec d'Anna Ferrer
-
10 a 12h. Experiència sobre Teatreteràpia. A càrrec de Carmina Vallverdú i Jean-Claude Frappant
-
12 a 14h. Taller - Dinar Ayurvèdic. A càrrec d'Elena Saura.
-
12.30 a 13.30h. Conferència: El rol de les teràpies complementàries en el tractament de l'anorèxia. A càrrec de Julia Martínez.
-
16 a 19h. Espai obert per compartir, oferir i / o rebre breus tractaments manuals en llitera. Coordinat per Mercè Arqué.
-
16 a 19h. Xerrada - Taller sobre l'hort urbà. A càrrec de Rossend Font.
-
17 a 18h. Sessió de Qi Gong dirigida per Wai Wai Cho.
-
18 a 19h. Cercle de sanació Ho'Oponopono dirigit per la Dra. Mª Carmen Martínez.
Dijous 21 d’abril
-
16 a 17h. Conferència: La teràpia biomagnètica per a la sedació i per l'estimulació en patologies. A càrrec de Muntsa Brunet.
-
16 a 17h. Conferència: Investigació en acupuntura a les gestants amb presentació de natges. A càrrec de Mª Teresa Miranda.
-
17.30 a 19h. Conferència: Dietètica energètica segons les bases de la medicina tradicional xinesa. A càrrec de Carme Álvarez.
-
17.30 a 19h. Taller Mimasa-Ifigen: Cuina saludable a la primavera. A càrrec d'Alf Mota.
Divendres 22 d’abril
-
10 a 11h. Conferència: Oncologia Integrativa. A càrrec de Josep Climent
- 11 a 12h. Conferència a càrrec de Núria Cuxart destinada a membres del CHEE
-
12 a 14h. Reunió del CHEE
-
14 a 16h. Dinar CHEE
-
16 a 16.45h. La bioenergètica i el seu abast en les intervencions d'infermeria. A càrrec de Marifran Egaña.
-
16 a 18h. Concurs presentació de pòsters sobre TFG (treballs de final de grau) basats en teràpies naturals.
-
16 a 18h.Stand de Sant Jordi. Venda i signatura de llibres d'infermeres escriptores i roses solidàries.
-
16 a 18h. Espai per breus presentacions (15 minuts) a càrrec de membres del CHEE.
-
17 a 17.45h. La Kinesiologia emocional pràctica com intervenció en les ferides emocionals. A càrrec de Julia Martínez - Yael i Marifran Egaña.
-
18 a 20.30h. Lliurament de premis de pòsters TFG. Sorteig hort urbà. Cloenda de la "3a Setmana Natural". Concert de música conscient i meditativa a càrrec del grup Sur (Joel Olivé i Joan Miró).
Espais permanents a la zona de fira
-
Exposició sobre els 20 anys de comissió de Teràpies Naturals al COIB.
-
Hort Urbà
-
Fira d’entitats, empreses i organitzacions
Amb la col·laboració de:
Àlbum de fotos de la Setmana Natural 2016