Les ajudes de recerca del Col·legi finançaran vuit projectes de recerca infermera
20 de novembre de2015
El Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) ha premiat un any més els projectes de recerca infermera més destacats. Les Ajudes de Recerca 2015 han repartit un total de 40.000 euros per desenvolupar 8 projectes que investiguen sobre l’eficiència de les intervencions infermeres, les competències professionals o les pràctiques infermeres en diferents àmbits.
D’aquesta manera, el COIB vol potenciar la continuïtat de les investigacions científiques en l’àmbit de la recerca infermera i alhora promoure l’augment de la qualitat i la quantitat d’estudis de recerca en la professió. Aquestes ajudes permeten doncs fer ressò i donar visibilitat de l’aportació de les infermeres a l’augment del coneixement científic.
• Elvira Hernández Martínez-Esparza, investigadora principal del projecte sota el títol de Abordaje del paciente con heridas crónicas en las residencias geriátricas de Barcelona : Estudio multicéntrico. PR-2040/15.
• Mª Cibeles Moreno Chico, investigadora principal del projecte sota el títol de Efectivitat d'una intervenció infermera basada en “HEALTH COACHING” – Presencial o web - envers l’activació del pacient crònic a atenció primària. PR-2041/15.
• Paloma Amil Bujan, investigadora principal del projecte sota el títol Perspectives i experiències de la ciutadania sobre la planificació de decisions anticipades. Aportacions per validar el marc conceptual i recomanacions per a la implantació del model. PR-2047/15.
• Tarsila Ferro García, investigadora principal del projecte sota el títol de Implantación de las Rondas de Seguridad de Pacientes en el Institut Català d'Oncologia. PR-2070/15.
• Melania Cia Arriaza, investigadora principal del projecte sota el títol Ensayo clínico de efectividad de la heparinización del port-a-cath® mediante heparina sódica cada 2 o 4 meses versus salinización a los 2 meses. PR-2078/15.
• Rosalia Santesmases Masana, investigadora principal del projecte sota el títol de Nivel de alfabetización en salud y prácticas de autocuidado en personas con insuficiencia cardíaca atendidos en atención primaria. Estudio transversal multicéntrico. PR-2079/15.
• Gemma Via Clavero, investigadora principal del projecte sota el títol de Conocimientos, actitudes y prácticas enfermeras sobre el uso de contenciones físicas en las unidades de cuidados intensivos.PR-2080/15.
• Esther Arimon Pagès, investigadora principal del projecte sota el títol de Vulnerabilitat emocional en els equips d'infermeria davant la exposició al trauma: l'impacte de cuidar.PR-2117/15.
Pots consultar tota la informació sobre les Ajudes a projectes de Recerca del COIB 2015 en aquest enllaç